11 Nisan 2019 Perşembe

Tavuklu, Nohutlu Keşkek

Önceleri düğünlerde yapılıp yenilen  keşkeği artık her zaman daha az ölçülerle evde yapabiliyoruz. Çok lezzetli nefis bir yemek olan keşkeğin etini ve tereyağını koyarken biraz cömert olursanız lezzet ikiye katlanıyor. Ben nasıl yapıyorum anlatayım.



     Malzemeler: 15 kişilik (ölçüyü azaltabilirsiniz)

  • 1 kilo aşurelik buğday
  • 1 bütün tavuk (1 buçuk kilonun üzerinde olmalı)
  • 1 büyük kase haşlanmış nohut
  •  250 gram tereyağı
  •  Karabiber, kırmızı biber, tuz 
  •  1 adet soğan, 1adet havuç 3-4 adet karabiber tanesi (Tavuk haşlarken içine konacak)
       Yapılışı:
  • Öncelikle tavuğu haşlamak için güzelce yıkayıp bir tencereye koyuyorum. Tavuğun üstüne çıkacak kadar su temizlenmiş soğan ve havucu ve karabiber tanelerini ilave edip pişiriyorum. Tabi ki tuzunu da koymayı ihmal etmiyorum. ))
  • Haşladığım tavuğun etlerini ayırıp suyunu başka bir tencereye süzüyorum. (Yazarken kolay olan bu aşama uygulamada biraz oyalıyor. Siz isterseniz bütün tavuk yerine parça tavuk da kullanabilirsiniz. Hatta kırmızı et ile de yapabilirsiniz.)
  • Akşamdan yıkayıp suda beklettiğim buğdayı suyundan süzerek düdüklü tencereye koyuyorum. İçine tavuk suyunu ve etleri de ilave ederek kapağını kapatıyorum. Buharı vermeye başladığında pimini kapatarak 1 saat kadar pişiriyorum. 
  • Tavada tereyağını kırmızı toz biber ile kızdırıyorum.
  • 1 saatin sonunda pişen keşkeği bilendır ile eziyorum. (Ezme miktarı çok olmayacak bir kaç kere çalıştırmak yeterli olacaktır.)
  • Daha sonra tencereyi ocağa alarak bu defa tahta kaşıkla döve döve ezmeğe devam ediyorum.
  • Artık tam oldu dediğimde servise geçebilirim. Tabağa önce keşkekten koyuyorum üzerine nohutları onun uzerine de kızaran tereyağını gezdirip servis ediyorum. Sevdiklerimle beraber bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.


Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...