16 Şubat 2019 Cumartesi

Ispanak kökü salatası

Ispanak çok sevilen sebzeler arasında önemli bir yeri vardır. Yemeği, kavurması, böreği, pastası, salatası hatta kurabiyesi ile bir çok çeşit yapmak mümkün. Sapı,  yaprakları ve kökü ayrı ayrı değerlendirilir. Şimdi burada tarifini vereceğim ıspanak kökü ile yaptığım salata çok lezzetli oldu.. Sizde denemek isterseniz bu nefis salatayı gelin birlikte yapalım..




        Malzemeler:
  • 1 kg ıspanağın kökleri
  • 5-6 tane kuru domates
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • Limon suyu
  • Tuz
  • 1-2 diş sarımsak
  • Tere yaprakları
     Yapılışı: 
  • Ispanak köklerini temizleyip bol suda yıkıyorum.
  • Yıkadığım kökleri bir kapta pişene kadar haşlıyorum.
  • Kuru domatesleri bir iki taşım kaynatıp yumuşamalarını sağlıyorum.
  • Cevizi bir bıçak ile taneliyorum.
  • Sarımsağı rendeliyorum.
  • Tere yapraklarını küçük parçalara ayırıyorum.
  • Bütün malzemeyi bir kaba koyarak üstüne limon ve zeytinyağı gezdiriyorum.
  • Güzelce harmanlayıp salata tabaklarına itina ile yerleştiriyorum.
  • Sonra mı? Tabi ki sevdiklerimle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...