16 Ekim 2015 Cuma

Kadınbudu köfte

.
Köfte çeşitlerinin içinde en güzellerinden biri olan Kadınbudu köftenin adı nasıl ve nerede kondu merak ettim, araştırmalarım sonucunda hiç bir bilgiye ulaşamadım. Mutlaka bir hikayesi vardır diye düşünüyorum. Benim hikayem tariften  sonra... 




Malzemeler ve yapılışı:
  • 1/2 kilo kıyma: Kıymanın yarısını 1 soğan ile kavuruyorum. Hem kavrulan kıymayı hem de çiğ kıymayı beraber yoğuruyorum. 
  • 1 su bardağı haşlanmış pirinç (1/4 su bardağı pirinç 1 su bardağı su ile suyunu çekinceye kadar pişiriyorum) yoğurduğum kıymaya ilave ediyorum.
  • 1 tutam maydanozu doğrayıp ilave ediyorum.
  • 1 çay kaşığı karabiber,
  • 1 tatlı kaşığı kekik, (arzuya göre)
  • 1 tatlı kaşığı tuzu da koyarak hepsini güzelce yoğuruyorum. Yumurta iriliğinde köfteler yapıyorum.
  • 1 su bardağı galeta unu (köfteleri bulamak için)
  • 3 yumurta: 1 tanesi yoğurduğum köfteye koyuyorum, diğer ikisini çırpıyorum hazırladığım yumurta büyüklüğündeki köfteleri önce galeta ununa sonra çırpılan yumurtaya daha sonra tekrar galeta ununa bulayıp bol yağda kızartıyorum. Ohh.. miss gibi köftelerim hazır...



Afiyet olsun


Semra



 Şimdi gelelim masal tadında ki hikayemize:)

Kadının biri, bir gün köfte yapacakmış bakmış kıyması az dünden de kalan pilavı varmış düşünmüş; kıyma az pilav da kaldı ikisini karıştırayım da köfte yapayım demiş. Fakat köfte den önce niyeti karnıyarık yapmakmış, kıymanın birazını o yüzden kavurmuş:) Neden karnıyarık yapmaktan vazgeçti bilinmez ama vazgeçtiği iyi olmuş, bu nefis yemek çıkmış ortaya. Eh kavrulan kıyma da olunca daha çoğalsın diye öbür çiğ kıymayı da koymuş.. Akşama da az kalmış büyük büyük yapıp tecrübesini de kullanıp bulamış galeta ununa, yumurtaya, kızartmış bol yağda.. Akşama çıkarmış beyin önüne.. Bey iri iri köfteleri görünce, hanıımm bu nasıl bir şey harika ellerine sağlık köfteler çok lezzetli olmuş  aynı kadınbudu gibi olmuş demiş, hanım çok sevinmiş tabi ki beyim  beğendi diye.. Gülüşmüşler bir güzel karınlarını doyurmuşlar. Yemeğin adı da bundan sonra hep kadınbudu kalmış yayılmış cümle aleme...Kadın bir akşam daha beyini lezzetli güzel yemeği ile doyurmanın mutluluğunu yaşamış:))) Nasıl beğendiniz mi?
Buralara kadar inip hikayemi okuduysanız çok teşekkür ederim. Her şey gönlünüzce olsun. Görüşmek üzere...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...