22 Ekim 2015 Perşembe

Tahıllı / Cevizli Ekmek

Cevizli bol tahıllı ekmeği kim sevmez ki.. Yağmurlu bir günde sıcacık çayınızın  yanında miss gibi  fırından yeni çıkmış, tazecik ekmeğimizi gelin birlikte yapalım. 



       Malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 50 gram tereyağı
  • 1,5 yemek kaşığı toz maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 su bardağı tahıllı ekmek unu 
  • 1,5 su bardağı beyaz un
  • 1 su bardağı ceviz

    Yapılışı: Öncelikle mayayı 1 su bardağı ılık su ile kabarmasını sağlıyorum. Kabaran mayayı tahıllı unun içine döküp sırasıyla diğer malzemeleri ilave ediyorum. Yoğurma işlemini çok yapıyorum. ( ne demiştik:) mayalı hamur ne kadar çok yoğrulursa o kadar güzel olur.) Yoğurduğum hamurun kapağını kapatarak sıcak bir ortamda yarım saat kadar bekleterek hamuru kabartıyorum. 



Mayalanan hamuru ikiye bölüp ekmek şekli veriyorum. Resimdeki gibi..
   


Tepsiye yerleştirdiğim ekmekleri 200 dereceye ayarladığım ve önceden ısıttığım fırına koyuyorum üzeri kızardığında ısıyı biraz azaltıyorum ayrıca fırına koyarken küçük bir kapta su koyuyorum ki, ekmekler suyun yaptığı buhar ile daha  yumuşak  pişsinler...

Çok güzel olmuş dediğinizi duyar gibiyim.



Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...