24 Ekim 2015 Cumartesi

Kaya kurabiye

Kurabiye mevsimi geldi.. Ben bir başka seviyorum kış aylarında kurabiyeyi. Bilhassa kahvenin, çayın, sütün yanında harika oluyor. En sevdiğim kurabiye, kaya diğer adı kopar at  kurabiye dediğimiz içi bol cevizli ve kuru üzümlü olanı...Eh malum havalar soğudu sizler de seviyorsanız gelin birlikte yapalım..

  •  Malzemeler: 
  • 200 gram margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı ceviz (miktarı artırabilirsiniz)
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm (miktarı artırabilirsiniz)
  • 3,5-4 su bardağı un


Yapılşı: Oda sıcaklığına gelmiş margarini ve 3,5 su bardağı unu elim ile birbirine karıştırıyorum. (üste resimde görüldüğü gibi) Başka bir kabın içinde süt, yumurta, şeker ve sıvı yağı çırpıyorum. Margarinli una kabartma tozu, vanilyayı hazırladığım malzemeyi de  koyarak yoğurmaya başlıyorum. Hamur elinizden kurtulana kadar un ilavesi yapabilirsiniz.. Daha sonra iri dövülmüş cevizle birlikte üzümü ekleyip yoğurma işlemini bitiriyorum. Tepsiye pişirme kağıdı serip hamurdan parçalar kopararak tepsiye sıralıyorum.




Tepsiye sıraladığım kurabiyeleri 170 derecede pişiriyorum. 



Çok güzel olmuş dediğinizi duyar gibiyim..


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...