24 Ekim 2015 Cumartesi

Etli Bamya


Bamya pişirmek hüner ister.  Bamyayı 'sümüklü bamya' yapan bileşendeki  müsilajlarmış, mide ve bağırsak yüzeyini de kayganlaştırıp kanserden koruma sağlıyormuş. Yani çok faydalı bir sebze... Pişirme sırasında dikkat edeceğimiz bazı püf noktalarına uyarsak çok leziz aynı zamanda sümüksü olmayan miss gibi hatta çocuklarımızın da  severek yediği bir yemek haline dönüştürebiliriz. Gelin beraber güzel bir etli bamya yemeği yapalım.. Gelsin malzemeler..
  • 1/2 kilo bamya
  • 1 kuru soğan
  • 2-3 olgun domates
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1 limon suyu
  • tuz
  • 2-3 parça tavuk eti (kırmızı et ile yapacaksanız eti önceden pişirmelisiniz)



Bamyayı(Balıkesir bamyası) ayıklamadan önce güzelce yıkıyorum bir havlunun içinde kurutuyorum daha sonra ayıklıyorum. Soğanı piyazlık  doğruyorum domatesleri de küp şeklinde..


Yapılışı: Tencereye (ben düdüklü tencerede pişiriyorum) önce yağı sonra  piyazlık doğradığım soğanları ve tuzunu koyup kavurmaya başlıyorum. Soğanlar biraz kavrulunca kuşbaşı doğradığım tavuk etlerini ilave edip kavurmaya devam ediyorum.(Kırmızı et kullanacaksanız önceden haşlamanız gerekiyor) Daha sonra domatesler ile biraz daha kavuruyorum bamyaları atıp suyunu ve tuzunu ayarlıyorum. Su miktarı bamyaları 2-3 parmak  geçmeli. 1 limonun suyunu da katarak tencerenin kapağını kapatıyorum. Düdüklü tencere  ilk buharını verdikten sonra üst pimini kapatıp en kısık ateşte 15-20 dakika pişiriyorum. Ayrıca düdüklü tencerede yemeğin piştiğini anlamak için miss gibi yemeğin pişmiş kokusu gelmeli bu kokuyu duyduğumda  ocağı kapatıyorum. (bazı düdüklü daha daha çabuk pişirebilir)  Bir müddet dinlendikten sonra kapağı açıp fırın kabına alıyorum üstüne doğradığım maydanozları serpip 5-10 dakika fırına koyuyorum. Fırın kokusunu da alan bamyanın tadına doyum olmuyor ve afiyetle yeniyor. Miss


Afiyet olsun


Semra




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...