26 Ekim 2015 Pazartesi

Fırın Sütlaç

Fırın sütlaç hakkında bir araştırma yaptığımda çok farklı sonuçlar aldım. Kimine göre kıvam çok önemli kimine göre içine vanilya koymamalı kimine göre damla sakızı olmalı hatta meyve bile koymalı diyenler var...Sütlaç göreceli bir tatlı olduğu için pek fazla yorum yapmadan tadı kıvamı tam bana uygun olan fırın sütlacı benim elimden nasıl yaptım sizlere anlatacağım.      



    Malzemeler:
  • 1 kilo süt
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker (miktarı artırabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı pirinç unu 
  • 1 paket vanilya

Yapılışı: 1 kilo süt, yıkanmış yarım su bardağı pirinç, 1,5 su bardağı suyu  bir tencereye koyarak pişirmeye başlıyorum. Kaynamaya başladığında ocağın ısısını azaltıyorum ve sık sık karıştırıyorum.. Pirinçler pişinceye kadar ara ara karıştırıyorum. Pirinçlerin piştiğine emin olunca 1 tatlı kaşığı pirinç ununu bir miktar süt veya su ile çırparak sütlaca ekliyorum. (bu işlemi de gerektiğinde yapıyorum bazen kıvamı bunu gerektirebiliyor) daha sonra şekeri ilave ediyorum 5 dakika kadar şeker ile kaynatıyorum daha sonra vanilya ekleyip ocağı kapatıyorum. Küçük güveçlere pay ediyorum. İçine su koyduğum tepsiye sıralıyorum üstleri kızarınca fırını kapatıyorum. Biraz soğuduktan sonra servis yapıyorum..



Afiyet olsun


Semra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...