28 Ekim 2015 Çarşamba

Taze soğanlı / Dereotlu Tavuk incik

Bugün çok değişik bulacağınız bir tavuk tarifim var..Tavuk etini hiç böyle denediniz mi? bilmiyorum ama dere otu ve taze soğan ile pişirilen tavuğun ne kadar lezzetli olacağını göreceksiniz. Gelin birlikte yapalım.




Malzemeler: 

  • 5-6 parça tavuk incik
  • 5-6 tane patates
  • 50 gram kadar tereyağı
  • 1 demet taze soğan
  • 1/2 demet dere otu
  • 1 tatlı kaşığı kekik 
  • 1/2 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı: Öncelikle çelik tencereyi( tencerenin tabanı geniş olursa daha iyi olur) ocağa koyarak yüksek ısıda ısıtıyorum. Yıkadığım ve havlu kağıt ile kurulanan etleri tek tek  kızmış olan tencereye atıyorum. Caz diye bir ses gelecek. hemen ters yüz yapıyorum. Daha sonra etler su salmaya başlıyor  verdiği suyu alıncaya kadar ocakta tencerenin kapağını kapatmadan kaynatıyorum. Verdiği suyu aldığında tereyağı ilave ediyorum. artık etler kızarmaya başlıyor et de kendi yağını vermeye başlıyor  tam bu aşamada patatesleri bütün olarak etlerin üstüne yerleştiriyorum. doğradığım taze soğanları, dereotunu, tuz ve baharatları ekliyorum. Hazırladığım yemeğin üstüne önce iç kapak kapatıp (dolma pişirdiğimizde yaptığımız gibi) daha sonra tencerenin kendi kapağını kapatarak çok kısık ateşte hiç su ilavesi yapmadan kendi buharı ile pişiriyorum. 20-25 dakika pişmesi için yetiyor. İlk sıcağı geçtikten sonra servis edeceğim tabağa alarak soframıza getiriyorum vee afiyetle misss..



Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...