10 Aralık 2017 Pazar

Simit

Simidin çok uzun yıllara dayanan ömrü onu efsane yapan  tadı tartışılmaz. Miiss gibi evinizi simit kokuları sarsın istiyorsanız gelin birlikte, hep sokakta yediğimiz simidi evimizde yapalım..




    Malzemeler: 

  • 2 yemek kaşığı maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
     Nasıl yaptım:

    • İlk önce hamuru mayalamak için 2 yemek kaşığı toz mayayı 1 bardak ılık suya katıp karıştırıyorum. Üstüne biraz un serpiyorum ve sıcak bir ortamda kabarmasını sağlıyorum.


    • Yoğurma kabına unu koyarak içine kabaran mayayı, sütü, yağı, tuzu ve şekeri katarak güzel özlü bir hamur yoğuruyorum.




    • Daha sonra mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde beze alıp düz bir zeminde avuç içinde yuvarlayarak uzun bir rulo yapıyorum.
    • Yaklaşık 60 cm yaptığım ruloyu ikiye katlayarak kendi etrafında döndürerek burgu yapıyorum.
    • İki ucunu birleştirdiğim hamuru önce pekmezli suya sonra kavrulmuş susama batırıyorum.


    • Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye sıralayıp yaklaşık 10-15 dakika sıcak ortamda bekletiyorum.
    • Beklettiğim tepsideki simitleri önceden 200 derecede ısınmış fırında pembe olana kadar pişiriyorum.


    • Fırından çıkan miss gibi simitlerimi yanında dilediğim kahvaltılık malzemelerle birlikte sevdiklerimle paylaşıyorum.




    Afiyet olsun



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...