17 Nisan 2018 Salı

Avokado ezme

Son yıllarda popüler olan avokado meyvesi ile yaptığımız ezmeler, sandviçler ve salatalar çok lezzetli, çok sağlıklı. Ama benim en çok tercih ettiğim, içine giren malzemelerle dahada lezzetlenen miss gibi kokusuyla, kızarmış ekmek dilimlerinin üzerine sürerek yediğim, tadından vazgeçemediğim nefis bir tarif. Hem kolay hem vitamin deposu.


      Malzemeler:

  • 1 adet olgun avokado
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1/2 limon suyu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Süsleme için bir tutam ince doğranmış dereotu
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
  • tuz (az) 




      Yapılışı:

  • Olgunlaşmış avokadoyu ortadan ikiye ayırarak çekirdeğini çıkarıyorum.
  • Bir kaşık yardımıyla avokadoyu kabuğundan ayırıyorum.
  • Tüm malzemeyi rondodan geçirerek püre haline getiriyorum. (Çatal ile de ezip diğer malzemeleri katabilirsiniz)
  • Tam buğday ekmeği dilimlerini nar gibi kızartıp hazırladığım avokado ezmesini üzerine sürüyorum.
  • Sonra mı? Tabi ki afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...