18 Nisan 2018 Çarşamba

Karnabahar Mücveri


Karnabahar çok güzel bir sebze aslında
👍 herkes sevmez ama biz çok seviyoruz. Birçok çeşitlerini yapmak mümkün, eh burada biraz iş pişirene düşüyor tabi ki. Lezzetli nefis yemek pişirmek istiyorsanız sevginizi de katmalısınız. Sevginizin yanında yeşillik ve baharatlar ile karnabahar mücveriniz şahane olacaktır. Hala pazar tezgahlarında karnabaharlar var iken sizde yapabilirsiniz.




     Malzemeler ve Yapımı
  • 1 adet küçük karnabahar
  • 2 yumurta, 
  • 1 çay bardağı maden suyu, 
  • 2 çay bardağı un, 
  • 1 tatlı kaşığı nane 
  • 1/4 demet dereotu
  • 1/4 maydanoz
  • 3 adet taze soğan
  • 1 tatlı kaşığı kuru reyhan veya tazesi de olabilir
  • 1 çay kaşığı  karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • kimyon ve pul biber isteğe bağlı
  • 100 -150 gram kadar peynir ilavesiyle karışımı hazırlıyorsunuz.(peynirin miktarı ve hangi peynirden yapacağınızı sizin arzunuza bırakıyorum) 
  • Karnabaharın kalın sap kısımlarını ayıklayıp küçük çiçeklerine ayırıyorum daha sonra az suda haşlıyorum.
  • Haşlanan karnabaharı süzerek çatalla eziyorum.
  • Diğer tüm malzemeyi de ilave ederek harcı hazırlıyorum.
  • Biraz buzdolabında dinlendiriyorum.
  • Sonra kaşık yardımı ile harçtan alarak az yağ konmuş yapışma özelliği olmayan bir tavaya bırakıyorum.
  • Arkalı önlü kızartıyorum.👊
  • Kızaran karnabahar köftelerini afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...