11 Temmuz 2016 Pazartesi

Gözleme

Gözleme; kıymalısı, peynirlisi, kaşarlısı, patateslisi, patlıcanlısı, ıspanaklısı  ile harika bir yiyecek. Özellikle sabah kahvaltılarında yada ikindi çaylarının yanında tercih edilen gözlemeleri sevmeyen yok. Sizlerde tatil günlerinizde kahvaltılarınızı zenginleştirmek isterseniz gelin birlikte yapalım...


     Malzemeler: 


  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 5-6 su bardağı un
  • tuz
  • Yoğurma sırasında lazım olacak bir miktar ılık su
  • 1 su bardağı kadar zeytinyağı (İç malzeme ve biraz da tavayı yağlamak için)
  • İç malzeme size kalmış istediğiniz şekilde hazırlayın (ben ıspanak ve peynir kullandım)


  • Malzemeler karıştırıp ılık su ile beraber kulak memesi yumuşaklığında özlü bir hamur yoğuruyorum.
  • Yoğurduğum hamurdan portakal iriliğinde bezeler yapıyorum
  • Bezeleri bir tepsiye sıralayıp üstlerini örtüyorum.
  • 1 saat kadar dinlendiriyorum
  • Bezeler dinlenirken iç malzemeyi hazırlıyorum (istediğiniz malzemeyi hazırlayabilirsiniz)
  •  Bezeleri oklava yardımı ile tek tek açıyorum (saçın yada tavanın büyüklüğüne göre açıyorum)
  • Saçı yada teflon büyük  bir tavayı ocağa koyup orta ısıdan biraz daha fazla olacak şekilde ayarlıyorum
  • İçine malzemeyi yerleştirip yarım ay şeklinde katlıyorum.
  • Isınmış olan saç yada tavaya koyarak ve sürekli döndürerek pişiriyorum.







Afiyet olsun


Semra


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...