6 Haziran 2016 Pazartesi

Dut kurulu ve bademli kurabiye

Ramazan geldi hoş geldi. Bu ayın başı rahmet, ortasında mağfiret, sonu selamet olması dileği ile herkese hayırlı ramazanlar... Malum sıcaklara denk gelen ramazan ayında sağlığımız açısından hafif şeyler yememiz gerekiyor. Sahur için uygun yiyeceklerden biri de çeşidi bol kurabiyeler. Damak tadınıza uygun, içine istediğiniz kuru meyveleri katarak nefis kurabiyeler yapabilirsiniz. Bugün sizlere dut kurusu ve badem ile hazırladığım kurabiye tarifi veriyorum. Nasıl yaptım işte malzemeler...


      Malzemeler: 
  • 125 gram margarin
  • 2 yumurta (bir tanesinin akını kurabiyelerin üstüne sürmek için ayırıyorum)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 çay bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı dut kurusu
  • 1 su bardağı badem
  • 3-4 su bardağı un                                                                                                                                                                                 Yapılışı: 
  • 3 su bardağı kadar unun içine oda sıcaklığında yumuşayan margarini katarak elim ile birbiriyle karışmasını sağlıyorum. 
  • Daha sonra karışan unun ortasını açarak sırasıyla yağı, sütü, yumurtaları, şekeri, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip güzel bir hamur yoğuruyorum. Gerekirse un ilave yapıyorum.
  • En son dut kurusu ve bademi de katarak istediğim büyüklükte yuvarlak kurabiyeler yapıyorum.
  • Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye hepsini sıralıyorum.
  • Bir fırça yardımı ile kurabiyelerin üzerine yumurta akı sürüp toz şeker serpiyorum. 180 derecede pembe olana kadar pişiriyorum.                                                                                                                                                                                                                                                                   Afiyet olsun                                                                                                                                                                                             Semra                                                                                                                                                                                                                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...