5 Haziran 2016 Pazar

Domates Çorba

Çorba tarifleri içinde en çok sevdiğim çorbalardan  birisidir ''Domates çorba'' ve kızım da bilir bunu. Geçenlerde yolculuktan döndüğümüz bir gün misafir olduk özenle hazırladığı sofrasına. Tam da ona yakışır bir sunumla miss gibi  yemekleriyle... İkram ettiği hem görsel hem de lezzetli akşam yemeği ile çok mutlu olduk babası ve ben. Ellerine sağlık benim güzel kızım...Tabi ki ben de bu güzel sofrayı  bloğuma taşımam için ondan izin aldım ve kızımın tarifi ile sizlerle paylaşıyorum. Kızım domates çorbasının tarifini bana anlattı ben size...


       Domates çorba tarifi..
       Malzemeler: 

  • 5-6 olgun domates
  • 1 yemek kaşığı salça (tuzsuz)
  • 1 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 4 su bardağı su veya et suyu(et suyu yerine bulyon kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı kadar kaşar peyniri
      Yapılışı:
  • Domatesleri soyup rendeleyin ya da rondodan geçirin.
  • Tereyağı ve unu kavurun un sararınca salçayı ilave edin.
  • Kavrulan un+salçanın  üzerine rendelediğiniz domatesleri ilave edin 2-3 dakika karıştırarak pişirin.
  • Domateslerin üzerine su+süt ilavesini yapın
  • Çorba kaynayıncaya kadar karıştırmaya devam edin.
  • Pürüzsüz olması için süzgüden geçirin veya blender ile karıştırın.
  • Çorbanız kaynadıktan sonra 7-8 dakika daha pişirip ocağı kapatın.
  • Üstüne kaşar rendesi ile süsleyip sevdikleriniz ile paylaşın.

 Not: O akşam yemekte ayrıca tavuk tandır, yoğurtlu köz patlıcan salata, çoban salata ve patlıcanlı bulgur pilavı da vardı. Tatlı olarak da gofretli sandviç dondurma harikaydı. Daha sonra kızımın diğer yemeklerini de sizlerle paylaşmak üzere...


Afiyet olsun


Semra



                        


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...