14 Mayıs 2016 Cumartesi

Fırın Makarna

Var mı makarnayı sevmeyen? Birbirinden güzel tarifler hepsinin de lezzeti ayrı güzel.. İddia ediyorum bugün tarifini vereceğim kıymalı fırın makarnayı denediğinizde hayran kalacak ve bundan sonra da aynı tutkuyla devam edeceksiniz. Tam bir ana yemek, çok doyurucu..Şimdi gelin nasıl yapıyorum anlatayım.


   Malzemeler: 

  • 1/2 paket istediğiniz şekilde makarna (kişi sayısına göre malzemeyi artırabilirsiniz)
   
    Kıyma malzemesi:
  • 200 gram kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 adet taze yeşil biber
  • 2 adet domates
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı tuz
   Başamel sos malzemesi:
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı süt 
  • biraz tuz




     Yapılışı: 

  • İlk önce kıymayı hazırlıyorum. Yapışmayan tavayı orta hararetli yanan ocakta biraz kızdırıyorum sonra kıymayı koyarak kavurmaya başlıyorum. 
  • Soğanı küçük küp küp doğruyorum kavrulan ve suyunu çekmekte olan kıymaya ilave edip kavurma işlemine devam ediyorum.
  • Ardından minik doğranmış biberi ve domatesi sıra ile ekleyip tuzunu ve baharatını arzuma göre ayarlıyorum. 
  • 2 yemek kaşığı tereyağı küçük bir tencerede eritip unu kavuruyorum. Sararmaya yüz tutan unun üzerine sütü ilave ediyorum bu arada devamlı karıştırıyorum. Topaklanma olursa bilendırdan geçiriyorum ve pürüzsüz olmasını sağlıyorum. Başemel sos da hazır..
  • Makarnayı bol tuzlu suda haşlıyorum. (çok haşlamıyorum fırına konacağı için)
  • Daha sonra pişen makarnaları süzüp sudan geçiriyorum. başemel sosun bir kısmıyla makarnayı harmanlıyorum ve fırın kaplarına paylaştırıyorum. 
  • Makarnaların üzerine kavrulan kıymayı yayıp tekrar başemel sos ile kaplıyorum.
  • En üstüne kaşar peyniri ile süsleyip 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişiriyorum.




Şiir gibi


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...