11 Ekim 2017 Çarşamba

muzlu kek

Önceleri kek yaparken içine koyduğumuz malzemeler belirli şeylerdi, kuru üzüm, ceviz vs.. Şimdilerde ise tarifler çok değişti, farklılaştı. Yemek sitelerine baktığımda birbirinden güzel kek tarifleriyle karşılaşıyorum ve tabi ki bu tarifler bana da ilham veriyor. Muzlu kek de onlardan biri. Bir iki değişiklik yaparak denedim, çok güzel oldu. Sizler de hiç düşünmeden yapabilirsiniz. Nasıl yaptım anlatayım.




     Malzemeler:

  • 2 su bardağı un
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı tuz (ben kaya tuzu kullandım)
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ 
  • 4 adet muz (olgunlaşmış, kararmış)
  • 2 tatlı kaşığı süzme yoğurt
  • 1 paket vanilya 
     

       Yapılışı:
  • Olgunlaşmış muzları çatal yardımıyla eziyorum. 
  • Un, kabartma tozu, tuz ve tarçını bir kapta karıştırıyorum.
  • Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri 5 dakika mikser yardımıyla çırpıyorum.
  • Diğer malzemeleri muzun bir kısmı hariç çırpılmış yumurtaya sırasıyla ekliyorum.
  • Derin ve uzun kek kalıbını yağlayarak karışımı içine döküyorum.
  • Son olarak ayırdığım muzu kalıptaki karışımın üstüne yayıyorum.
  • 170 derecede önceden ısıttığım fırında 40 dakika hiç açmadan daha sonra kontrol ederek ( kürdan vb bir şeyle) pişip pişmediğine bakıyorum.
  • Piştiğine emin olunca fırından çıkarıp ılınmasını bekliyorum
  • Daha sonra iyice soğuduğunda dilimleyerek sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...