28 Aralık 2019 Cumartesi

Kıymalı/Başamel soslu Patates Dolması

Çok nefis bir yemek bizim ev halkı çok sevdi. Patatesler oyuldu içleri kıyma ile doldu başamel sosla lezzet katlandı kaşar ile fırınlandı. Kısaca anlattım şimdi detaylarda sıra. Nasıl yaptım baştan sona anlatarak beraber yapalım. 



     Malzemeler:
  • 12 adet patates
  • 300 gram kıyma
  • 3 adet iri kuru soğan
  • 3 adet yeşil taze biber
  • 2 adet kırmızı kapya biber
  • 3 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Üzeri için kaşar peyniri
  • Patatesleri yağlamak için sıvı yağ
    Başamel sos için:
  • 3 su bardağı süt
  • 5 yemek kaşığı un
  • 100 gram tere yağı
  • 1 fincan sıvı yağ
  •  Tuz, karabiber 

     Yapılışı:
  • Patatesleri yıkayıp kabuklarını soydum.
  • Hepsinin üstlerinden keserek içlerini oydum.
  • Fırın tepsisine yerleştirip üzerine su koyarak biraz fırında pişirdim.
  • Fırından çıkarıp fırın kabına sıraladım.
  • Patatesleri bir fırça yardımıyla yağladım ve tekrar fırına koydum onlar pişerken başka yerde kıymayı hazırladım.
  • Kıymayı tavaya alıp kavurmaya başladım.
  • Soğanları küp küp doğrayıp kavrulan kıymaya ilave ettim. Devamlı kavuruyorum. 
  • Biberleri doğrayıp kavrulan kıymaya kattım.
  • En son küp küp dogradığım domatesleri, baharatları ve tuzu kattım.
  • 5 dakika daha kavurup ocağı kapattım.
  • Patatesler fırında pişti kıyma da kavruldu sıra geldi Başamel sosa.
  • Tencereye tere yağını koyarak sararıncaya kadar kavurdum.
  • Ardından sıvı yağını ve unu ilave ettim.
  • Devamlı karıştırarak unu da sararıncaya kadar kavurdum.
  • Sonra ocağı kapatıp biraz soğuduktan sonra çırpma teliyle çırpar halde sütü ilave ettim devamlı karıştırarak tekrar ocağa koydum.
  • Kaynamaya başladığında hızlı hızlı karıştırarak pişirdim.
  • Topaklanmaları önlemek için blendırdan geçirdim pürüzsüz bir Başamel sosu elde ettim. 👍
  • Sıra geldi bütün malzemeleri birleştirmeye.
  • Patatesleri kavrulan kıyma ile doldurdum.
  • Ardından Başamel sosunu kaşık yardımıyla her birinin üstüne pay ettim.
  • En son kaşar peynirlerini yerleştirip salçalı suyu kenarından içine bıraktım.
  • Önceden ısınmış fırına koyup üzeri kızarana kadar pişirdim. 
  • Sonra mı? Tabi ki sevdikler imle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına vardım.


-Afiyet olsun-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...