24 Aralık 2016 Cumartesi

Kıymalı ekmek dolması

Küçük ekmekler büyük işler başardı. Nasıl mı? Altta resimdeki kolajda yapım aşamalarını görüyorsunuz. Yapımı çok kolay, sadece biraz oyalıyor ama leziz güzel bir ana yemek elde etmiş oluyorsunuz...Şimdi malzemeleri vererek nasıl yaptığımı anlatayım. 


    Malzemeler: 
  • 3 adet küçük yuvarlak tandır ekmeği
  • 300 gram kıyma
  • 1 adet soğan
  • 4 adet taze sivri yeşil biber
  • 2 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı Antep biber salçası
  • tuz, karabiber (istediğiniz başka baharat kullanabilirsiniz)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 50 gram tereyağı
  • Üstüne peynir (ben çeçil peyniri kullandım)



Yapılışı: İlk önce ekmeklerin içlerini oydum. İçinden çıkan ekmekleri kuşbaşı doğrayarak tereyağ ile kavurup kıtırlaştırdım.  



Daha sonra iç malzemesini hazırladım. Kıymayı tavaya alarak kavurmaya başladım. soğanı küp küp doğrayıp kavrulan kıymaya ilave ettim ve sırasıyla doğradığım biberleri ve domatesi ekledim.Tuzunu ve karabiberini serptim.
Kıtırlaştırdığım  ekmek içlerini de hazırladığım içe kattım.



Ekmeklerin içini hazırladığım içle doldurdum. Daha sonra başemel sos için küçük bir tencereye tereyağ ve un koyarak kavurdum. Kavrulan unun üstüne yavaş yavaş sütü ilave edip pişirdim. Blendırdan geçirerek pürüzsüz olmasını sağladım.


Ekmekleri pişirme kağıdı serdiğim tepsiye yerleştirdim..Başemel sosu (2-3 yemek kaşığı kadar) hazırladığım içi dolu ekmeklerin üstüne yaydım. en üste de çeçil peyniri koydum. Tepsinin içine ekmeklerin arasından 1 fincan suyu   gezdirdim...(Ekmeklerin yumuşak olması için)180 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirdim.



Fırından çıkan miss gibi ekmek dolmalarını sevdiklerime ikram ettim. Sevdiklerimden de tam not aldım. Sizinde denemenizi tavsiye ederim hadi bakalım sizlere kolay gelsin. 


Afiyet olsun






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...