21 Aralık 2016 Çarşamba

İçi dolgulu minik ekmekcikler


Bu sıralar artık beyaz un kullanmaktan kaçındığım için, tariflerimi tahıllı unlar ile yapmaya özen gösteriyorum. Misafirlerim için ne yapabilirim diye düşünürken tahıllı un ve tam buğday unu kullanarak mayalı poğaçalar yapmaya karar verdim. Seçimim çok yerinde olmuş:)) iyi ki de yapmışım yeni bir tarif elde ettim. Nasıl desem, sanki içi dolgulu ekmek gibi... 



        Malzemeler: 

  • 2 su bardağı yedi tahıllı un
  • 2 buçuk su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 paket ınstand maya
  • Aldığı kadar ılık su
  • Tuz
        İç malzeme: 
  • 1/2 kg kaşar lor peyniri
  • 1/2 demet maydanoz


         Yapılışı: Tahıllı ve tam buğday ununu, mayayı, sıvı yağı ve tuzu yoğurma kabına koyarak içine ılık sütü döküyorum. Yine bir miktar ılık su alarak yoğurmaya başlıyorum. Az az olmak kaydıyla su ilavesi yaparak yoğurma işlemine devam ediyorum. İyice özlü bir hamur olana kadar. Ilık bir ortamda üstünü kapatarak hamurun kabarmasını bekliyorum. Bu arada iç malzemeyi hazırlıyorum. Lor peynirin içine maydanoz doğruyorum biraz da karabiber serperek karışmasını sağlıyorum. Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler yapıyorum her birini elimle açarak içine malzemeyi koyup kapatıyorum. Fırın tepsisine sıralıyorum bir daha mayalanması için yine sıcak bir yer seçiyorum. Yaptığım poğaçalar kabarınca üstlerine biraz sıvı yağ ile çırpılmış yumurta sürüyorum. Önceden ısıttığım 200 derecedeki fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyorum. Minik ekmeklere benzeyen poğaçaları misafirlerime ikram ediyorum.

Not: İç malzemeyi istediğiniz gibi yapabilirsiniz.


Afiyet olsun






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...