25 Mayıs 2015 Pazartesi

Hamursuz ekmeği denediniz mi!


Zenginin, fakirin herkesin sofrasındadır 'ekmek'. Emeğin, alınterinin sembolüdür ve hepimiz için ne büyük bir nimettir ekmek. Atalarımız 'ekmek' üzerine çok söz söylemiştir. 'Umut, fakirin ekmeğidir', 'herkesin hamuru ekmeğine göredir', 'tuz, ekmek hakkını bilmeyen kör olur, 'ekmek aslanın ağzında' ve daha pek çok söz. Hal böyle olunca nimetimiz ekmeğin değerini bilmek, hakkını da vermek gerek.  İşte bu yüzden ben de, ilk blog yazımda sizlere 'hamursuz ekmek' ile 'merhaba' demek istedim.  
Gelelim aşımız 'hamursuz ekmeğe'. Hamursuz deyince sanmayın ki, elde edeceğimiz ekmek hamursuz olacak ;)

'Hamursuz' mayasız ekmek anlamına geliyor. Mayasız ekmeğin sofralarda kullanılmasının hikayesi ise farklı bir inancın gelenekselleşerek günümüze kadar uzanmasına dayanıyor. (bkz; hamursuz bayramı). Ama hangi dine ait olursa olsun 'ekmek' her inançta ve her çağda, kutsaldır ve hepimizin velinimetidir.  

Artık hamursuz ekmeğimizi benim elimden nasıl yaptım bir bir anlatayım.

Hamursuz Ekmek...


Malzemeler
2 Su bardağı yoğurt,  1çay bardağı sıvı yağ,
1yumurta 2çay kaşığı karbonat, 1 çay kaşığı şeker,
arzuya göre tuz ve aldığı kadar un...



Mayasız hamur (Hamursuz)

Yapılışı: 
Malzemeleri bir kabın içinde karıştırıyorum, 
kulak memesi yumuşaklığı kıvamında yoğuruyorum.


* Bir bez örtüyorum ve yarım saat dinlendiriyorum...


* Hamur ikiye bölünüp ekmek biçimi veriyorum,
üzerine yoğurt sürüp  çörek otu serpiyorum...


* Isınmış fırında 170 derecede yavaş yavaş pişiriyorum.


Ve.... hamursuz ekmeğim servise hazır :)


Sağlık ve afiyetle ...Aşımız, ekmeğimiz, bereketimiz bol olsun. 
Hepinize afiyet olsun.

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...