29 Mayıs 2015 Cuma

Saç örgülü mayalı poğaça

SAÇ ÖRGÜLÜ (MAYALI) POĞAÇA

Malzemeler: 
1 su bardağı sıvıyağ, 150 gr tereyağ (yada margarin ), 2 yumurta akı (sarıları üzerine sürülecek), 1 paket yaş maya
1,5 çay bardağı ılık su, 1 çay bardağı ılık süt, 1 tatlı kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz, 6 su bardağı un

Üzerine: arzuya göre, susam veya çörekotu

Yapılışı: Malzemeleri harmanladım. Önce sütü, suyu karıştırdım maya ve şekeri ilave ettim, karıştırarak mayanın erimesini sağladım. Diğer yandan yoğurma kabıma; mayalı karışımı yağı ve tuzu ilave ederek hamuru yoğurmaya başladım.  Hamurum elime yapışmayacak bir kıvamda ve yumuşak olacak. Gerekirse un ilave ettim. Elde ettiğim hamurun üzerini temiz bir bezle  hava almayacak şekilde örttüm ve yaklaşık bir saat kadar mayalanması için ılık bir ortamda beklettim.  J




Mayalanan hamurumdan  ceviz büyüklüğünde parçalar alıp… elimin içiyle uzatarak hamurları şerit haline getirdim. Daha sonra üç şerit alıp, şeritleri yan yana getirdim  ve saç örgüsü şeklinde ördüm. Ördüğüm bu saç örgülerinin uçlarını da sıkı sıkı kapattım ki fırına girince açılmasınlar. Saç örgülü hamurlarım yukarıda görüldüğü gibi hazır.

Hamurumun birazını saç örgü birazını da poğaça şekli verdim. yağlı kâğıt serdiğim tepsime yerleştirdim. Ve tepside de tekrar mayalanmaları için bir 30 dakika daha ılık bir ortamda beklettim. 
Bir de hamurumuz derin derin düşünüp, ardından bize dönüp; 'bakmayın öyle çiğ çiğ durduğuma!.. hamdım,  sonra piştim, en sonunda yandım' derse :)  
Yoksa saç örgülü hamurumuz bizim sabrımızı mı deniyor! Biz özenerek hamurumuzu yaptık, beklemeyi de, bir güzel afiyetle yemeyi de iyi biliriz :)
Hamurumun yeterince şişmiş olduğuna kanaat getirdikten sonra...Üzerlerine yumurta sarısını sürüp  susam , çörek otu vb. serpip, 180 derecede ısıtılmış fırında poğaçalarımı kızarana kadar pişirdim.

Ve…. İşte karşınızdayım :)

Sabreden derviş muradına erermiş!.. mişşşş!..  
beklediğimize değdi hani!.. 
Benim elimden :) 
harika pişmiş, nar gibi kızarmış saç örgülü poğaçalarınız hazırrrrrrrrrr!.

Afiyet olsun..

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...