3 Aralık 2016 Cumartesi

Çatlak kurabiye

Çayınız demlenene kadar kısa bir sürede yapacağınız çatlak kurabiyeler, hem hafifliğiyle hem de pratikliğiyle çok hoşunuza gidecek ve aynı zamanda evde taze taze kurabiye yapmanın zevkini çıkaracaksınız. 




   Malzemeler

  • 1/2 su bardağıkakao
  • 2 adetyumurta
  • 2 çay bardağıtoz şeker
  • 1/2 su bardağısıvı yağ
  • 1,5 su bardağıun
  • 1 paketvanilya
  • 1 paketkabartma tozu, yarım çay kaşığı  tuz...
  • 1/2 su bardağıpudra şeker.
    Yapılşı:

  • Kakao.şeker ve sıvı yağı çırpma kabında mikser yardımıyla çırpıyorum. 
  • Yumurtaları tek tek kırıp karışıma ekliyorum.
  • Çırptığım karışımın içine azar azar un, kabartma tozu ve tuzu ekleyip kıvam almasını sağlıyorum.
  • İstediğim kıvama gelen hamuru üzerini örterek 2-3 saat buzdolabında dinlendiriyorum.
  • Dinlenen kurabiye hamurunu ceviz büyüklüğünde koparıp pudra şekerine bulayarak fırın tepsisine diziyorum.
  • Önceden ısıtılmış 175 derecede kontrol ederek yaklaşık 10-15 dakika pişiriyorum.
  • Fırından çıkan kurabiyeleri soğuduktan sonra sevdiklerime ikram ediyorum.                 
   
                            Afiyet olsun                                                








    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...