29 Mart 2016 Salı

Simit

Simitlerimiz fırından çıktılar hepside yanıyoo sıcacık susamlı, ay çekirdekli, kabak çekirdekli çeşitleri ile:) sizler de isterseniz buyurun beraber yapalım.. hadi bakalım nasıl yapmışım anlatayım..



     Malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 çay bardağı sıvıyağı
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket instand maya
  • 4-5 su bardağı un (ele yapışmayacak kıvama gelene kadar)
     Nasıl yapıyorum:
  • 4 su bardağı unu yoğurma kabına alıp daha sonra mayayı, şekeri, tuzu ilave ediyorum.
  • Ardından ılık su+süt karışımını ve sıvı yağı koyarak yoğurmaya başlıyorum.
  • Ele yapışmayan kıvam alana kadar biraz daha un ilavesi yapabiliriz.
  • Yoğurduğum hamuru üstü kapalı olarak ılık bir ortamda 1 saat kadar bekletiyorum.
  • Daha sonra mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler alarak uzun rulo şeritler yapıyorum ve uzun şerit hamuru ikiye katlayıp elimde buruyorum. İki ucunu birbirine yapıştırıp hazırladığım pekmezli suya bandırıyorum sonrada susama, ay çekirdeği yada kabak çekirdeğine buluyorum. 
  • Hazırladığım simitleri pişirme kağıdı yaydığım tepsiye sıralıyorum ve yarım saat daha ılık ortamda bekletiyorum.


  • 180 derecede önceden ısıttığım fırına koyarak nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.


  • Sonra mı? tabi ki sıcacık fırından çıkarıyorum ve afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...