26 Mart 2016 Cumartesi

Kabak Mücver

Mücver deyince hep kabak ile yaptığımız aklımıza gelir.. Oysa, mücver bir pişirme şeklidir...Hangi sebzelerle  yaparsak yapalım bu şekilde pişirmek ile mücver yapmış oluruz. Mesela başta kabak olmakla beraber karnabahar mücveri, havuç, patates mücveri gibi.. İçine koyduğumuz yeşillikler baharatlar isteğe göre değişebilir. Ben bugün sizlere klasik kabak mücveri tarifi veriyorum nasıl yaptım anlatayım.


     Malzemeler:

  • 4 adet kabak
  • 4 adet taze soğan
  • 1 demet dereotu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 3 yumurta
  • 3-4 yemek kaşığı un
  • 150 gram peynir
  • tuz, karabiber
  • 1 çay kaşığı karbonat veya 1 paket kabartma tozu
  • kızartmak için sıvı yağ
    Nasıl yaptım:
  • Kabakları güzelce yıkayıp kabuklarını soyuyorum ve rendenin kalın tarafıyla bir kabın içine rende yapıyorum.
  • Daha sonra sırasıyla taze soğanları, dereotunu ince ince doğruyorum.
  • İçine yumurtaları, unu, rendelenmiş peyniri, limon kabuğu rendesini, karbonatı, tuzu ve karabiberini  ilave ederek karıştırıyorum.
  • Yapışmayan bir tavaya çok olmayacak kadar sıvı yağ koyuyorum.
  • Yağ kızınca birer kaşık malzemeden alarak yağa atıp arkalı önlü kızartıyorum. Kızartma işlemini özenle yapıyorum nar gibi kızarıp yanmaması gerekiyor. 
  • Sonra ne mi yapıyorum? tabi ki afiyetle sevdiklerime ikram ediyorum. Çerez gibi, atıştırmalık harika miss..


Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...