22 Mart 2016 Salı

Ebegümeci böreği

Bahara girdiğimiz şu günlerde semt pazarları bir çok ot çeşidiyle dolup taştı. Ebegümeci, kaz ayağı, ısırgan bunlardan bir kaçı.. Gelin sizlerle bu defa ebegümeci ile harika bir börek yapalım, hem sağlıklı  hem de leziz böreği sevdiklerimizle paylaşalım...


Malzemeler:

  • 1/2 kilo ebegümeci
  • 4 adet yufka
  • 2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 300 gram lor peyniri
  • 200 gram tulum peyniri
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz, karabiber
Yapılışı:
  • Ebegümecini güzelce ayıklayıp bol suyla yıkıyorum salata kurutucu ile çevirerek kurutuyorum.

  • Daha sonra lor peyniri, rendelenmiş tulum peyniri, ebegümeci, tuz ve karabiber ile büyük bir kap içinde harmanlıyorum.
  • Yufkaların birini tepsiye yayarak süt+zeytinyağı karışımından döküyorum. Diğer 1,5 yufkayı parçalayarak tepsiye yerleştirmeye devam ediyorum tekrar sostan yufkaların her yerine gelecek şekilde kaşık yardımı ile döküyorum. 
  • Yerleştirdiğim yufkaların üzerine hazırladığım peynirli karışımı yine tepsinin her yerine eşit gelecek şekilde yayıyorum.



  • Sostan dökmeye devam ediyorum. Kalan yufkaları ve sosu da dökerek bitiriyorum.
  • Tepsideki böreği eşit parçalara keserek üstlerine birer küçük parça tereyağı koyuyorum.. 



  • 180 derece de önceden ısıttığım fırında nar gibi kızarana dek pişiriyorum... Ve bu çok sağlıklı miss gibi böreğimi sevdiklerimle paylaşıyorum. 




Afiyet olsun


Semra







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...