18 Mart 2016 Cuma

Kavala Kurabiye

Uzun süre tazeliğini koruyan, tereyağı ve pudra şekerli kavala kurabiyeleri, badem ile unun kavrulmasıyla yapılan çok lezzetli enfes tat.. Beş çayları boş kalmasın,  kavala kurabiyesini kendimiz evimizde yapalım ağız tadıyla yiyelim. Gelelim nasıl yapıyorum'a


Malzemeler:

  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı badem
  • 150 gram tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (fındık yağı tercihen)
  • 6 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için 1 su bardağı pudra şekeri
Nasıl yaptım:
  • Bademlerin kabuklarını soyarak işe başlıyorum. Tencereye bademleri ve üstlerini örtecek kadar su koyarak bir iki taşım kaynatıyorum. Sonra bademleri sudan alarak elimle kabuklarını çıkarıyorum.(Yaptığınızda çok kolay soyulduğunu göreceksiniz.)
  • Soyduğum bademleri tavaya alıp özenle  kavuruyorum. Daha sonra rondo da çekerek küçük parçalıyorum.

  • Unun 1 bardağını tavaya koyarak kısık ateşte sürekli karıştırarak un hafif renk değiştirene kadar kavuruyorum.

  • Karıştırma kabına kavrulan bademleri, unu ve diğer malzemeleri koyup  güzelce yoğuruyorum. 


  • Daha sonra yoğurduğum hamuru düz bir zemine koyarak merdane yardımı ile 1,5-2 cm kalınlıkta açıyorum. 
  • Çay bardağı ile önce daire şekli verip daha sonra yine çay bardağı ile ucundan keserek ay şekli veriyorum. (Ay şeklinde kalıbınız varsa tabi ki daha güzel olacaktır)
  • Hazırladığım kurabiyeleri pişirme kağıdı serdiğim tepsiye aralıklı olarak sıralıyorum.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında hafif pembe renk alana kadar pişiriyorum.
  • Soğuyan kavala kurabiyelerini her tarafına gelecek şekilde pudra şekeri ile buluyorum. Sonra da kahve veya çayın yanında sevdiklerime ikram ediyorum. 








Afiyet olsun



Semra


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...