16 Mart 2016 Çarşamba

Tavuk Yahni

Soğanın müthiş tadı ve sarımsağında verdiği aroma ile tadına doyamayacağınız yahniyi bugün sizler için tavuk etiyle hazırladım, harika oldu.. Bu yemeğin tek suçu biraz fazla ekmek yedirmesi:) Ee şöyle suyuna ekmek banmadan yemek olmaz, bunu göze almalısınız. Kırmızı et ile de yapabileceğiniz yahniyi nasıl yaptım anlatayım...


Malzemeler:
  • 1 kilo tavuk eti
  • 3 adet kuru soğan
  • 5 diş sarımsak
  • 4 adet taze yeşil biber
  • 4 adet domates
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1-2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz, kekik, kimyon, karabiber, acı pul biber
Nasıl yaptım: 
  • Etleri kuşbaşı doğrayıp bol suda yıkıyorum. Suyunu süzdürerek kağıt havlu ile kurutuyorum.
  • Tencereye tereyağ koyarak etleri yüksek ateşte verdiği suyu çekene kadar kavuruyorum.
  • Ayrı bir tencereye zeytinyağı koyarak yarım ay şeklinde doğradığım soğanları minik doğradığım sarımsakları karemelize olana dek kavuruyorum.
  • Kavrulan soğanların üstüne ince doğradığım biberleri, küçük küp şeklinde doğradığım domatesleri 1 yemek kaşığı salçayı da ilave ederek kavurmaya devam ediyorum.
  • Daha sonra kavrulan harcın içine önceden kavrulan etleri birleştiriyorum. Etlerin üstüne sıcak suyu döküp(suyunu fazla koymuyorum etler görünmeli) tuzunu, baharatlarını ilave ederek kapağını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyorum. 
  • Tavuk eti olduğu için pişme süresi kısa olacaktır. Kontrol ederek piştiğine emin olunca ocağı kapatıyorum. Ortalama 1 saat kadar dinlendirerek soğumadan sevdiklerime ikram ediyorum. Tabi ki yemeğimizin yanında taze ekmek, salata ve yoğurt olmak şartıyla...

Afiyet olsun


Semra






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...