10 Mart 2016 Perşembe

Ekmek aşı

Kızdırılmış tereyağını üzerine gezdirip, acı pul biberi ve naneyi de serperek, lezzetine doyum olmayan ve kısa sürede hazırlayıp tadına hayran kalacağınız, harika bir yemek.. Anneannem sonra  annem şimdi de ben, ekmek aşını ara ara yapıp severek yeriz..Ekmek aşı bir çok yerde, farklı şekillerde yapılır, hepsi de ayrı ayrı güzel olur.. Benim tarifim hem kolay hem lezzetli..Nasıl yaptığımı  anlatayım..



    Malzemeler: 2 kişilik

  • 1/2 ekmek (ben beyaz ekmek kullandım)
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı nane
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 2 su bardağı  et suyu
  • 1/2 adet et su bulyon (et suyunuz yoksa)
  • tuz, karabiber, acı pul biber
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
Nasıl yaptım: Öncelikle ekmeği küçük kuşbaşı şeklinde doğrayıp fırında kızartıyorum. (Aşağı resimde gördüğünüz gibi) Daha sonra tencereye soğanı minik küp şeklinde doğrayıp sıvı yağda kavuruyorum. Soğanı kavururken nane ilave ediyorum biraz daha kavuruyorum, içine 2 adet yumurta kırıyorum hızlı karıştırarak yumurtayı parçalayarak pişiriyorum. 2 su bardak suyu(et suyu veya et su bulyon olmalı) ilave ediyorum. Kaynamaya başladığında kızarmış ekmekleri atıp yavaş yavaş karıştırarak ekmeklerin ıslanmasını sağlıyorum ve hemen ocağı kapatıyorum. 2-3 dakika tencerenin kapağını kapatarak dinlendiriyorum. Sonra servis edeceğim tabağa alarak üstüne, kızdırdığım tereyağını gezdirerek döküyorum. Pul biber, karabiber ve nane serperek sıcak sıcak sevdiklerime ikram ediyorum...Tabi ki yanında erik hoşafını unutmuyorum. Mmmmm Miss...


  
        





Afiyet olsun


Semra





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...