8 Mart 2016 Salı

Bulgur pilavı (Patates kızartmalı,nohutlu)

Patates kızartmalı bulgur pilavı denediniz mi hiç? Harika oluyor biz ailece tadına doyamıyoruz. Sizlerin de denemenizi öneriyorum. Nasıl yapıyorum anlatayım.


Malzemeler:

  • 1 su bardağı bulgur
  • 1,5 su bardağı su yada et suyu 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet soğan
  • 1 kase haşlanmış nohut
  • 3 adet taze yeşil biber
  • 3-4 adet domates 
  • 1 adet et su bulyon (et veya tavuk suyu kullanırsanız bulyona gerek yok)
  • 1-2 adet patates
  • nane, karabiber
  Nasıl yaptım: Soğanı minik doğruyorum, tencereye sıvı yağı koyarak doğradığım soğanları kavurmaya başlıyorum. Ardından sırası ile ince doğradığım biberleri, minik doğradığım domatesleri de ilave ederek kavurma işlemini sürdürüyorum. Yeteri kadar kavurduktan sonra suyu, nohudu, bulyonu, tuzu ilave edip tencerenin kapağını kapatıp suyun kaynaması için bekliyorum. Diğer tarafta patatesleri minik kuşbaşı şeklinde doğrayıp bol kızgın yağda kızartıp bir kenara alıyorum çünkü pilav piştiğinde üstüne koymak için.. Su kaynamaya başladığında süzgeç de yıkadığım bulguru ilave edip pişirmeye bırakıyorum. İlk kaynama başladığında ocağı kısıp yavaş yavaş pişiriyorum. Suyunu çektiğinde kapağı açıp pilavın üstüne nane ve karabiber serpiyorum. Tencereye bir bez yada kağıt havlu seriyorum, ardından kapağı sımsıkı kapatıp yarım saat kadar dinlendiriyorum. Servis edeceğim zaman bir kaseye önce patateslerden daha sonra pilavdan doldurup servis tabağına ters çeviriyorum, nane yaprakları ile süsleyerek sevdiklerime ikram ediyorum.


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...