11 Şubat 2016 Perşembe

Pizza/Pide

Hamurunda sağlık var. Evde yaptığım pizzalar bir başka güzel... Hamurun içine koyduğum süt, yoğurt  hamuru yumuşacık olmasını sağlıyor. Üstüne yerleştirdiğim evdeki kahvaltılık malzemelerle görsel şölene dönüşen  ev usulü pizzalarım nefis oldular...Gelin birlikte yapalım. 



      Malzemeler: 
  • 1/2 su bardağ süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket instant maya 
  • 1 su bardağı ılık su (artabilir)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 4-5 su bardağı un
  • 1 yumurta sarısı (üstüne sürmek için)
  • Pizzalara sürmek için domates sos (yazın hazırladığımız soslardan yada ketçap)
  • Pizzaların üstüne tercihiniz ne ise.. kavrulmuş kıyma, peynir, zeytin, sucuk, domates, biber, mantar vs.
        
      Nasıl yaptım

  • Yoğurma kabına unu koyarak üstüne mayayı, tuzu ve şekeri serpiyorum.
  • Unun ortasına yoğurdu ve sütü ilave ediyorum.
  • Ilık su ile yoğuruyorum.
  • Sicak bir ortamda üstü kapalı mayalanmasını bekliyorum.
  • 1 saate yakın bir zamanda hamur iki katına çıkmış oluyor.
  • Hamuru tezgaha alarak istediğim büyüklükte bezeler yapıyoru.
  • Her bezeyi un yardımı ile ister yuvarlak ister oval (siz nasıl isterseniz) açıyorum.
  • Açtığım hamurlara domates sosu veya ketçap sürerek üstlerini arzu ettiğim yada evimde ne varsa peynir, zeytin, kıyma, sucuk , mantar, domates, biber vs gibi malzemelerle döşüyorum. 
  • Kenarlarını biraz yükseltiyorum. 10 dakika daha sıcak ortamda bekletip üstlerine yumurta sarısı sürüyorum. Siz sürmeyebilirsiniz.
  • 180 dereceli önceden ısınmış fırında pişiriyorum.
  • Fırından çıkar çıkmaz tereyağı sürüp sevdiklerimle bu nefis pizzaların tadına varıyorum
  • Ayran veya çay ile mükemmel oluyor siz hangisini tercih ederseniz...

Afiyet olsun


Semra









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...