13 Şubat 2016 Cumartesi

Çikolatalı esmer kurabiye / Kalp kurabiye


Sevdiğime hediyelerin en güzelini almalıyım diye kendinizi üzmeyin. Sevdiğinize hediye olabilecek en güzel şey senin onun için yaptığın kurabiyeler olabilir. Onun için emek vermen onu çook mutlu edecektir.. Hadi o zaman ne duruyoruz, birlikte yapalım...Eee bide sevdiklerinize sevdiğinizi söylemeyi unutmayın...




    Malzemeler: 

  • 100 gram tereyağı
  • 80 gram bitter çikolata
  • 2 yumurta
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri (kurabiyeleri bulamak için)
  • 1-1,5 su bardağı un

Nasıl yaptım:Tereyağı ve çikolatayı hafif ısıda eritiyorum. Başka bir kabın içinde yumurta ve şekeri çırpıyorum ve ikisini birleştiriyorum. Daha sonra un, kabartma tozu, vanilyayı katıyorum spatulayla karıştırıyorum.Akışkan bir hamur olmalı.. İyice karıştıktan sonra üstünü  örtüp buzdolabında 2-3 saat bekletiyorum. Hafif donmuş şekilde buzdolabından çıkardığım hamuru yuvarlayarak pudra şekerine buluyorum. Pişirme kağıdı yaydığım tepsiye aralıklı olarak sıralıyorum. Önceden ısıttığım 180 derece fırında 15 dakika pişiriyorum.



      Kalp kurabiye için malzemeler:

  • 1 su bardağı Hindistan cevizi
  • 1 yumurta
  • 100 gram tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • Çay kaşığı ucuyla gıda boyası
  • Aldığı kadar un (kulak memesi kıvamında olacak)


Nasıl yaptım: Oda sıcaklığındaki tereyağı ve sırasıyla diğer malzemeleri derin bir kaba koyarak yoğurmaya başlıyorum. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğuruyorum. Daha sonra düz bir zemine hamuru koyup merdane ile açıyorum. Açılan hamurun ince olmaması gerekiyor. Daha sonra kalp kalıpla keserek pişirme kağıdı serili tepsiye sıralıyorum. 170 derece de önceden ısıttığım fırında pişiriyorum.




Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...