15 Şubat 2016 Pazartesi

Ayvalı kereviz yemeği

Ayvalı kerevizi ilk defa pişirdim, çok farklı  bir lezzet. Ailece çok beğendik... Hala pişirmediyseniz gelin birlikte yapalım..




Malzemeler:

  • 1 kg kereviz
  • 2 adet ayva
  • 1 kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 limon suyu 
  • 1 yemek kaşığı un
  • Limon kabuğu rendesi
Nasıl yaptım: Kerevizin kabuklarını soyup irice küp şeklinde doğruyorum. Limon suyu ve un koyduğum suyun içinde biraz bekletiyorum. Kerevizler limonlu ve unlu suda beklerken ayvaları soyup kuşbaşı doğruyorum. Bir tencereye (ben düdüklü tencere kullandım) zeytinyağı koyarak soğanları küçük küçük doğrayıp kavurmaya başlıyorum, ardından ayvaları ilave ederek kavurmaya devam ediyorum. Ayvaların ve soğanların rengi sararmaya başladığında kerevizleri ve kerevizlerin yeşil minik yapraklarını ilave ediyorum. Limon rendesi, şeker ve tuzu de ekleyerek biraz daha kavurmaya devam ediyorum. Limonlu unlu sudan sebzeler görünecek kadar koyarak pişirmeye bırakıyorum. Piştiğine emin olunca ocağı kapatıyorum. Bir müddet dinlendirerek, mımmmh denecek kadar güzel ve sağlıklı bir yemeği sevdiklerimle beraber  afiyetle paylaşıyorum..


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...