19 Aralık 2015 Cumartesi

Kahve çekirdeği görünümlü kurabiye

İlk gördüğüm de bayıldım bu kurabiyelere..Yemek sayfalarından büyük ölçüde faydalanıyorum tabii ki; ne kadar da bazı şeyleri biliyorsam da bu işte sınır yok. Çok güzel şeyler çıkabiliyor ortaya.. Bunlardan bir tanesi de kahve çekirdeği görünümlü kurabiyeler. Kahve yanı için mükemmel bir ikram. Sizler de yapmak isterseniz gelin birlikte yapalım...


      Malzemeler:

  • 1 adet yumurta
  • 125 gram margarin yada tere yağı (oda sıcaklığı)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1/2 su bardağı nişasta
  • 2 tepeleme tatlı kaşığı granül kahve (1 yemek kaşığı sıcak sula eritilecek)
  • 2 tepeleme tatlı kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un (ilave yapılabilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
     Yapılışı: Uygun bir yoğurma kabına 125 gram tereyağ ya da margarin, 1 su bardağı pudra şekeri, 1 adet yumurta, yarım su bardağı nişasta, daha önce bardakta hazırlanan granül kahve ve 2 tepeleme tatlı kaşığı kakao alınarak elle yoğurmaya başlıyorum. Daha sonra un, kabartma tozu ve vanilya koyarak yoğurmaya devam ediyorum. Kıvamı ayarladığım da yarım saat dinlenmeye bırakıyorum. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp aşağıda resim de gördüğünüz gibi şekiller yaparak kürdan ile kahve çekirdeğinde olduğu gibi çizikler yapıyorum. 180 derecede pişiriyorum.



Afiyet olsun


Semra









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...