3 Ekim 2015 Cumartesi

Erikli tart



Çok beğeneceğinizi umduğum güzel bir tarif ile karşınızdayım. Bizzat lezzeti denenmiş onaylanmış, misafirlerim den tam not almış görünümü ile şık erikli turta... Benim elimden nasıl yaptım anlatayım.

Malzemeler: 1,5 cup un, 1 yemek kaşığı mısır nişastası, 100 gram soğuk margarin,(minik parçalara ayrılacak) 1 yumurta, 2 yemek kaşığı soğuk su, 3 yemek kaşığı şeker (esmer şeker tercihim) 5-6 adet erik

Yapılışı: Un, şeker ve nişastayı  soğuk margarin ile karıştırıyorum. Yumurtayı ve soğuk suyu çatalla çırpıyorum. İkisini birbiriyle karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğuruyorum. Hamuru yarım saat kadar dinlendiriyorum.. Daha sonra merdane ile gelişi güzel açıyorum. Dilim dilim kestiğim  erikleri hamurun ortasından başlayarak dolduruyorum. Eriklerin üstüne şeker serpiyorum. Hamuru eriklerin uçlarına doğru kapatıyorum. Ortası açık kalacak. Hazırladığım hamuru tepsiye alıyorum. Kenar hamurlara yumurta sarısı sürerek 170 dereceye ayarlanmış soğuk fırın da pişiriyorum. Ilık yenmesi gerekiyor, birde isterseniz üstüne pudra şekeri serpebilirsiniz.





Şu canım eriklerin güzelliği ne bakın





















-Bir bilgi-
Bütün dünyada ki erik çeşidi 2000 in üzerindeymiş. Türkiye' de yetiştirilen eriklerin çeşit sayısı 200 ün üzerindeymiş. En güzeli de  Anjelika:) çünkü ben çok seviyorum...



Afiyet olsun


Semra

2 yorum:

  1. Görüntüsü çok hoş, ellerinize sağlık. Eriğin bu kadar çok çeşitli bir meyve olduğunu bilmiyordum. En fazla 4-5 çeşidini biliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğinize sevindim Sevgili Deniz.. Eriğin bu kadar çeşidi olduğunu bende yeni öğrendim ve paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...