4 Ekim 2015 Pazar

Mayalı peynirli poğaça




  Rekabet ve koşuşturmanın yoğun olduğu günümüzde,  kahvaltı yapmak sorun olur öyle uzun kahvaltıları ancak pazar günleri yapabiliriz. Diğer günler mayalı peynirli bir poğaça  tek başına yeterli geliverir insana..  Misafirlerimize yapmak için aklımıza ilk gelen yine poğaça olur. Madem bu kadar önemli bir yiyecek bize de şöyle yumuşacık aynı zamanda  biraz çıtır poğaçalar yapmak düşer..Benim elimden nasıl  yapıyorum  anlatayım..





Malzemeler: 1 paket instant maya, 1 su bardağı ılık su, 1 su bardağı ılık süt, 1/2 su bardağı sıvı yağ, 100 gram margarin, 2 çorba kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, Aldığı kadar un

İçi malzeme:  peynir, (peynir, kıyma, patates  seçimi ve miktarı sizin tercihinize bırakıyorum)  arzuya göre maydanoz

Yapılışı: Yoğurma kabına bir miktar un koyarak işe başlıyorum. 1 paket mayayı unun içine döküyorum. Daha sonra ılık suyu, sütü sıvı yağı, tuz ve şekeri ilave ederek yoğuruyorum. Un miktarı hamurun ele yapışmayacak duruma geldiği kadar. Hamurun iyice karışması için bir kaç kez küçük küçük parçalara ayırarak tekrar yoğuruyorum. Hamurun üzerini kapatıp sıcak bir ortamda 1 saat kadar mayalanmasını sağlıyorum. Mayalanan hamuru tezgahın üzerine alarak dörde bölüyorum.  Merdaneyle orta büyüklükte daire şeklinde açarak 8 eşit parçaya bölüyorum. Her parçayı margarin ile biraz yağlıyorum.



Geniş tarafa malzemeyi koyarak sigara böreği biçiminde sarıyorum. Hepsini tepsiye sıralayıp yine ılık bir ortamda mayalndırıyorum. Bu arada fırını 180 dereceye ayarlıyorum. Mayalanan hamurlara yumurta sarısı sürüp susam ekiyorum. Isınmış fırında üstleri pembeleşene kadar pişiriyorum..



Afiyet olsun


Semra

2 yorum:

  1. Tombik tombik çok iştah kabartıcı görünüyorlar. Çayımın yanına uzanıp alabilsem güzel olurdu :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Deniz..Bende uzanıp verebilmek isterdim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...