1 Ekim 2015 Perşembe

Düğün çorbası



Havalar soğuyor, kış da kapıda.. Çorba zamanı geldi. Hoş ben çorbayı yaz kış içerim de kışın bir başka istiyor canımız.. Şöyle sıcacık miss gibi  çorbayı  içince içimiz ısınıyor. Düğün çorbası, özel bir çorba olduğu için yapımı biraz tecrübe gerektiriyor. Et ve nohut çorbanın leziz olmasında başlıca sebep. Enfes tadı ile damaklarda eşsiz bir tat bırakan düğün çorbasını nasıl yapıyorum anlatayım.





Malzemeler: 1 su bardağı arpa şehriye, 1 su bardağı haşlanmış nohut, 6 su bardağı özel hazırlanmış et suyu, 100 gram tere yağı, 2 yemek kaşığı tepeleme un, 1 yumurta sarısı, 1 çay bardağı süt, 1 adet limon suyu, tuz, karabiber, çorba üstü için biraz maydanoz.


Yapılışı: İlk önce et suyu hazırlamak için 3 tavuk budunu yıkayarak bir tencereye koyuyorum. İçine 1 adet soğan, 1 adet havuç, su, tuz, varsa bir kaç tane karabiber  ilave  ederek haşlıyorum. Böylece lezzetli bir et suyu hazırlamış oluyorum. Daha sonra orta boy tencereye, tereyağını ve arpa şehriyeyi de ilave ederek pembeleşinceye kadar kavuruyorum. 6 bardak et suyunu ilave ediyorum. Arpa şehriyeler pişinceye kadar kaynatıyorum. Arpa şehriyeler piştiğinde 2 kaşık unu bir kasede su+süt ile çırpıyorum kaynayan çorbaya kaşık ile karıştırarak ilave ediyorum. Yaklaşık 10 dakika daha kısık ateşte kaynatıyorum. Sonra sıra ile nohudu ve  haşlayıp kemiğinden ayırdığım etleri pişen çorbaya ilave ediyorum bir taşım daha kaynatıp ocağı kapatıyorum. Kasede 1 yumurta sarısını ve 1 limon suyunu çırparak önce çorbadan çırpılan yumurtaya 1-2 kepçe alarak alıştırıyorum daha sonra hepsini çorbaya ilave ediyorum. Çorbanın rengi anında değişiyor bembeyaz oluyor. Tereyağı ve salçayı tavada kızdırarak çorbanın üstüne döküyorum. Karabiberi ve maydanozu da serpiyorum. İştee  miss gibi çorbam  servise hazır.

Not: 1)  Çorbayı koyun eti ile de yapabilirsiniz.
        2)  Çorba üstüne yağı ne kadar koyacağınız sizin tercihinize kalıyor. Salçalı yada sade hangisini dilerseniz.








Afiyet olsun


Semra


2 yorum:

  1. Çok nefis görünüyor. Biz de yapardık buna benzer bir çorba. Çok leziz olurdu -ki zaten tavuk suyuyla yapılan çorbaların tadına doyulmuyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum Sevgili Deniz. Bizim de sıkça yaptığımız bir çorbadır.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...