30 Eylül 2015 Çarşamba

Tavuk incik kavurma / Közde patlıcan salatası / Domatesli pilav



Kurban bayramı yeni geçti, tavuk eti tarifinin şimdi sırası mı? diyenleriniz olabilir ama bizde tavuk etinin yeri başkadır:) Hele birde etiniz taze olup marina etmişseniz, etin daha yumuşak olmasını baharatlar ile de lezzetin artmasını sağlarsınız. Ben bugün sizlere, tavuk etinin yanında  pilav ve salata önerisinde bulunmak istiyorum . Domatesli, tel şehriyeli pirinç pilavı. Salata olarak seçimim ise  közde patlıcan salatası... Tariflerini ayrı ayrı veriyorum. Benim elimden nasıl yaptım anlatayım.. 


Tavuk incik kavurma



Malzemeler: 8 parça tavuk incik, (İrice doğranacak)  1 yemek kaşığı salça (Antep salçası kullandım) 2 yemek kaşığı yoğurt, 1 tatlı kaşığı kekik, 1 tatlı kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı karabiber, tuz, kavururken kullanmak için tereyağı.

Yapılışı: Etleri irice doğruyorum. Salça, yoğurt, baharatları ve etleri bir kabın içinde bir güzel karıştırıyorum kapağını kapatıp bir kaç saat bekletiyorum. Servisten yarım saat önce, tere yağını tavada kızdırıp  ardından etleri atıyorum ve başlıyorum kavurmaya. Etler önce suyunu veriyor daha sonra suyunu alıyor iyice suyunu aldığın da bu defa da yağı çıkıyor işte tam bu aşamada hızlı hızlı karıştırarak kavurmak gerekiyor. Etler marine edildiği için de pişmesi kısa sürüyor.  Yumuşacık   lezzetli  ve  miss gibi et yemeğim hazır...Sırada pilav var...


Domatesli pilav



Malzemeler: 1 ölçü pirinç, 1,5 ölçü et suyu, (ölçüyü su bardağı ile yapıyorum)1-2 domates, 1 kahve fincanı tel şehriye, tere yağı+sıvı yağ (yağ miktarını siz belirleyin)

Yapılışı: Pirinci 1-2 saat kadar tuzlu sıcak suda bekletiyorum. Tencereye önce  tere yağını eritiyorum, ardından tel şehriyeleri ilave edip kavuruyorum.(Fazla kavrulmasın, dikkat) Domatesleri minik küp şeklinde doğrayıp tencereye ilave ediyorum. Domateslerle beraber biraz daha kavurup et suyunu koyuyorum. kaynamaya başladığında altını kısıp suyunu çekmesini sağlıyorum. Suyunu aldığında tencerenin üzerine havlu kağıt serip tencerenin kapağını kapatıyorum. 1 saat kadar dinlendiriyorum. Vee miss gibi pilav servise hazır... Sırada patlıcan salata.


Közde patlıcan salatası

















Malzemeler: 4 adet patlıcan, 6-7 adet çarliston biber, 2 adet domates, 2 diş sarımsak, 1 fincan zeytin yağı, 1 adet limon.


Yapılışı: Öncelikle patlıcanları yıkayıp kuruluyorum. Daha sonra ocağın ateşinde önce uç kısmından başlayarak sapına doğru çevirerek pişiriyorum. Diğer patlıcanlara ve biberlere de aynı işlemi uyguluyorum.  Maşa ile üzerilerine bastırarak pişip pişmediğini kontrol ediyorum. Tam piştiklerine emin olunca ocaktan alıyorum. Sıra geldi soymaya:) İlk sıcağı çıktıktan sonra soymaya başlıyorum.
Bu işlem biraz uzun sürebilir. Sonuçta enfes miss gibi köz kokusu eve hakim  lezzet deseniz on numara... Biraz eziyete değer diye düşünüyorum..Biberleri közlendikten sonra soğuk suya atıyorum daha kolay soyuluyorlar. Soyulan patlıcanları kesme tahtasında irice doğruyorum biberleri de doğruyorum. Bir kabın içine soyulmuş doğranmış patlıcan ve biberleri alıyorum hemen üstüne limon suyunu döküyorum. Sarımsağı ezip ilave ediyorum. domatesleri minik küp şeklinde doğruyorum hepsini kabın içinde harmanlıyorum tuzunu ayarlıyorum ve daha sonra kayık şeklindeki servis tabağına özenle koyuyorum. Miss kokulu sızma zeytin yağını her yerine gelecek şekilde akıtıyorum. Çok güzel harika bir salata olduğu için de sık sık yapıyorum. Ellerime sağlık diyorum, tabi ki yiyenlerde...



Afiyet olsun


Semra









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...