25 Eylül 2015 Cuma

Şekerpare


Adı güzel kendi güzel şekerpare tatlısını bayram da misafirlerime ikram ettiğimde çok güzel iltifatlar aldım. Çok beğendiler.  Bundan sonra daha sık yapmalıyım diye düşünüyorum. Tarif çok eskilerden.. Sizlerle paylaşarak bu güzel tatlıyı denemenizi istiyorum. Nasıl yaptığımı  anlatayım...

Malzemeler: 1 paket margarin, (isterseniz tereyağ kullanabilirsiniz, ben becel kullandım) 1 çay bardağı zeytin yağı, 2 yumurta, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, aldığı kadar un, fındık

Şerbet için: 4,5  bardak şeker, ile 4,5 bardak suyu bir tencere de 15- 20 dakika kaynatıyorum ve soğumaya bırakıyorum. Tatlı sıcak şerbet soğuk olacak.

Yapılışı:  Margarin, zeytin yağı, yumurta, Un, kabartma tozu ve vanilya. Hepsini yoğurma kabın da karıştırıp  bir güzel yoğuruyorum. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyorum. Yarım saat kadar bekletiyorum. Daha sonra orta büyüklükte yuvarlıyorum. Her birinin üzerine birer fındık batırıyorum. 180 derecede ayarladığım fırın da pembeleşene kadar pişiriyorum. Fırından çıktığı gibi ılık şerbeti döküyorum. 

Not: Bir gün sonra servis edildiğinde şerbeti daha güzel içine çekmiş oluyor.



Afiyet olsun


Semra 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...