22 Eylül 2015 Salı

Pekmezli / Granül Kahveli Muhallebi



Bizim evin favori tatlısı muhallebiyi pekmez ve granül kahve ile denediğimde sonuç mükemmeldi.. Hem kahve aroması hem de şeker yerine kullandığım pekmez ile daha sağlıklı miss gibi bir muhallebi ortaya çıkmış oldu. Bayram da ne tatlısı yapıyorsunuz bilmem ama bu muhallebiyi de yapıp dolabınıza sıralayın derim. Güzel bir tat.. Sunum da harika olursa, bayram yemeğinizin ardından size iyi gelecek :) Gelin şimdi benim elimden nasıl yapıyorum anlatayım.
Malzemeler: 1 litre süt, 2 silme çorba kaşığı granül kahve / nescafe (2-3 kaşık sütle eriyecek) 1/2 su bardağı pekmez, (tercihen elma pekmezi) 1/2 çay fincanı buğday nişastası, 1/2 çay fincanı tam buğday unu, 2 yumurta, 1-2 parça arzuya göre tereyağı

Yapılışı: Yumurtaları mikser ile iyice köpürtüyorum. Pekmez ve soğuk süte yediriyorum. Ardından nişastayı, unu, 2-3 kaşık sütte erittiğim granül kahveyi ekliyorum. Tencereyi ocağa koyuyorum çırparak pişiriyorum. Pişen muhallebi ye tereyağı ilave edip mikser ile ılık hale gelene kadar çırpıyorum.(Tere yağ tamamen tercihe göre) Kuplara paylaştırıp streç ile kaplıyorum ve buz dolabına kaldırıyorum. Çikolata veya kahveli draje ile servis yapıyorum



Afiyet olsun


Semra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...