19 Eylül 2015 Cumartesi

Milföylü yufkalı börek




Mutlu hafta sonları diliyorum tüm ziyaretcilerime... Milföylü yufkalı böreği denediniz mi! Denemediyseniz mutlaka denemenizi öneririm. Lezzeti ve görünümü ile harika olan bu böreği nasıl yaptığımı anlatayım.

Malzemeler: 3 yufka, 8 adet milföy, 1 şişe maden suyu, 2 yumurta, 125 gr margarin  (sıvı yada tereyağ kullanabilirsiniz) yarım su bardağı süt

İç malzeme: 3 adet kuru soğan, 250 gram kıyma, 3-4 adet biber, 1 fincan sıvı yağ, tuz, karabiber

Yapılışı:  İç malzeme için önce soğanları, biberleri minik doğruyorum. Kıymayı ısınmış tavaya alıyorum tahta kaşık yardımıyla kıyma verdiği suyu alıncaya kadar kavuruyorum. Daha sonra 1 fincan yağı ardından soğanları ilave ederek kavurmaya devam ediyorum. biberi, tuzu, karabiberi de ekleyip kapak kapatıp kısık ateşte iyice pişiriyorum. İç malzemem hazır.
Milföy hamurlarının 4 tanesini birleştirip unladığım zeminde merdane ile tepsi büyüklüğünden biraz daha büyükçe açıyorum. Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye açtığım hamuru yerleştiriyorum, üzerine yufkaların 1 buçuğunu elimle küçük parçalara ayırıp milföy hamurunun üzerine dağıtıyorum. Daha sonra kavrulan kıymayı yayıyorum. Yine diğer yufkaları malzeme görünmeyecek şekilde yayıp tekrar kalan 4 adet milföy ile kapatıyorum. Eşit aralıklarla kesiyorum. Bir kabın içerisinde süt, maden suyu, yumurta ve yağı iyice çırpıyorum. Sosu böreğin üzerine gezdirerek döküyorum. 180 dereceye ayarladığım ısınmış fırında  üzeri nar gibi oluncaya kadar pişiriyorum. Kıymalı börek olduğu için misafirlerime sıcak sıcak servis yapıyorum. İşte hem miss hem nefis böreğimizi sağlık ve afiyetle yiyiyoruz.


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...