16 Eylül 2015 Çarşamba

profiterol




Profiterol... Hazırı var gider pastahaneden alır yerim diyorsanız bilemem, fakat bir kere de olsa yapmalıyım diyorsanız gelin birlikte yapalım . Yapımı oyalayıcı, püf noktaları ise çoktur. Hadi bakalım malzemeler gelsin..

Malzemeler: 1 su bardağı su, 1 su bardağı un, 125 gram margarin, 3 adet yumurta

Kreması için: 2,5 su bardağı süt, 3 yemek kaşığı un, 1,5 çay bardağı şeker, 1 adet yumurta, 1 paket vanilya


Üzeri için: 1 paket hazır çikolata sosu ya da benmari usulü eritilmiş 80 gr çikolata

  

Yapılışı: Küçük bir tencereye 1 su bardağı suyu ve margarini koyarak kaynatıyorum.. Daha sonra 1 su bardağı unu ekleyerek iyice karıştırıyorum.. 4-5  dakika karışımı sürekli karıştırarak
pişiriyorum. Ocağı kapatarak 15 dakika hamurun soğumasını bekliyorum.

Hamur biraz dinlendikten sonra 3 adet yumurtayı hamura yedirmemiz gerekiyor ancak buradaki püf noktası da yumurtaları teker teker hamura kırıyorum ve birini iyice yedirmeden diğer yumurtayı kırmıyorum. Yumurtaları mikser yardımı ile hamura iyice yediriyorum.(mikserin derecesi düşük olmalı) Bu kısım biraz yorucu oluyor ama hamurun kabarması için iyice karıştırmış olmanız gerekiyor. Yumurtaları yedirdikten sonra hamuru 10 dakika dinlendiriyorum.

Pişirme kağıdı serdiğim fırın tepsisine 2 kaşık yardımı ile hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak aralarında 2-3 cm boşluk bulunmasına dikkat ederek  döküyorum.

 Hamurlar pişerken fırın kapağını hiç açmıyorum. Piştikten sonra  kremasını hazırlıyorum. Krema malzemelerini  bir tencereye koyup çırpma teliyle  devamlı çırparak pürüzsüz olacak şekilde pişiriyorum.

Profiterolün  pişen hamurlarını ikiye bölerek ya da varsa krema sıkma torbası ile içlerini krema ile dolduruyorum ve servis tabağıma diziyorum. Tüm profiterolleri doldurduktan sonra  şayet misafirlerime hemen ikram edeceksem, üzerine çikolata sosunu ya da benmari usulü erittiğim çikolatayı gezdiriyorum.(Ben sos kullandım, sosun servis zamanı dökülmesi gerekir) Vee..çok şık bir sunum ile sevdiklerime ikram ediyorum.





Afiyet olsun


Semra


2 yorum:

  1. Cikolatali cikolatali enfesssss... :) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Renkli Mutfak... Siz de çok güzel şeyler yapıyorsunuz, sizin de ellerinize sağlık...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...