15 Eylül 2015 Salı

Baklava hamurundan peynirli börek


 

Ülkemizde anket yapılırsa, sanırım herkes börek sevdiğini söyler.. Hemen başlar anlatmaya:) işte şöyle fırından yeni çıkmış çıtır çıtır  börek olsa da yesek.  Eminim sizde öyle düşündünüz. Madem halk olarak böreği seviyoruz, bugün ben de sizlere baklava yufkasından iki değişik tarif hazırladım. 

Birinci tarif için malzemeler: 1 paket baklavalık yufka,  1 su bardağı süt, 1 paket hazır krema, 2 yumurta, 1 şişe maden suyu, 1 çay bardağı sıvı yağı

İçi için: Yarım kg peynir,  arzuya göre maydanoz (kıyma, ıspanak, gibi iç malzeme de tercih edebilirsiniz)

Yapılışı: Süt, maden suyu, krema, yumurta ve sıvı yağını derince bir kabın içinde çırpıyorum. Peyniri rendeleyip maydanoz ile karıştırıyorum. Tepsiye pişirme kağıdı yerleştiriyorum. Yufkanın birini düz bir zemine yayıyorum, üzerine malzemeyi eşit şekilde dağıtıyorum, büzerek tepsiye yerleştiriyorum.   sıkı sıkı tepsinin her yerini dolduruyorum. (Yufka artabilir. Bir sonraki böreğe saklayabilirsiniz) Daha sonra hazırladığım sosu böreğin üzerine özenle döküyorum. 200 derece de nar gibi olana dek pişiriyorum. 






İkinci börek için malzemeler: 1 su bardağı süt, 1 çay bardağı zeytin yağı, 1 çay bardağı su   

Yapılışı: Süt, su ve yağı bir kabın  içinde çırpıyorum. Yufkanın birini düz bir zemine yayıyorum çırpılan malzemeyi fırça yardımı ile her yerine gelecek biçimde sürüyorum. Aynı işlemi üst üste dört yufka olana kadar yapıyorum. Dikdörtgen şeklinde olan, aralarına sos sürülmüş yufkaların uzun kısmına malzemeyi koyarak rulo sarıyorum. Rulo sardığım yufkayı üçe bölüp pişirme kağıdı serdiğim tepsiye diziyorum.  Üzerine yumurta sarısı  sürerek yada hiç sürmeden de olabilir, önceden ısısı 200 dereceye ayarlanmış fırın da  nar gibi olana dek pişiriyorum. Fırından yeni çıkmış Miss çıtır böreğimi misafirlerime ikram ediyorum..


Afiyet olsun


Semra







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...