11 Eylül 2015 Cuma

Spangle



Hiç unutamam, lise yıllarımda okul çıkışı arkadaşlarla pastahane de yediğimiz spangle tadını. Harika olurdu.. hem sohbet eder hem de  supanglemizi yerdik, ders yorgunluğunu atardık üzerimizden. Hey gidi günler.. O yılların spangle tadını  yaptığım  bu tarifle yakalayabildim. Gerçekten çikolata aroması ve yumuşak kıvamı ile tam bana göre. Ayrıca eşim, çocuklarım ve misafirlerim de çok beğeniyor.İşte misss gibi tadıyla spangle  nasıl yapıyorum..



Malzemeler: 1 kilo süt, 1 yemek kaşığı tepeleme un, 1 yemek kaşığı tepeleme nişasta, 1 yemek kaşığı tepeleme pirinç unu, 3 yemek kaşığı kakao, 1 paket vanilya,  şeker, (tadını size bırakıyorum) yine miktarı isteğe göre bitter çikolata, orta büyüklükte küp şeklinde kesilmiş kakaolu kek

Yapılışı: Çukur bir kabın içine sütün bir kısmını koyup içine unu, nişastayı, kakaoyu ve pirinç ununu ilave ederek  çırpıyorum. Diğer sütü ocağa koyuyorum ve kaynamaya başladığında yavaş yavaş çırpılan karışımı ilave ediyorum. Çırpma teli yardımı ile dibinin tutmaması için hızlı hızlı  karıştırıyorum. Şekeri ilave ediyorum o arada kaynamaya devam ediyor. 10 dakika kadar kaynamasını, kakaonun rengini bırakmasını sağlıyorum. 
Daha sonra çikolatayı ilave ederek  çırpmaya devam ediyorum. Kaselerin içine keki dilimleyip yerleştiriyorum üstüne bir kaşık yardımı ile spangle yi paylaştırıyorum.  Soğuyan tatlıların üzerini streç film ile kaplayıp buzdolabında muhafaza ediyorum.



Afiyet olsun


Semra





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...