11 Eylül 2015 Cuma

Patlıcan kavurma




Bugün ne pişirsem? diye düşünürken, yine patlıcan yetişiyor imdadıma..
Ne çok çeşidi var ve  hepside birbirinden güzel. Pratik olanı,    patlıcan kavurmasını seçiyorum.  Yoğurt ile yeniyor. Vee çok lezziz.. Nasıl yaptığımı anlatayım..



Malzemeler: 4 adet patlıcan, 6-7 biber, 2-3 domates, 2 diş sarımsak, tuz, yağ miktarı size kalmış.

Yapılışı: Patlıcanları alaca soyup kuşbaşı şeklinde doğruyorum. Biraz tuz serpip bekletiyorum. Daha sonra patlıcanları sudan geçirip biraz  yağ koyduğum ısınmış tavaya atıyorum ve başlıyorum kavurmaya. Patlıcanlar biraz piştiğinde sıra ile doğradığım biberleri, domatesleri, sarımsağı ilave ediyorum. Biraz daha kavurup,  ısıyı azaltıp tavanın kapağını kapatıyorum ve ağır ağır pişiriyorum. Pişerken ara ara karıştırmayı ihmal etmiyorum.  Yoğurt ile servis yapıyorum.


Afiyet olsun


Semra









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...