6 Eylül 2015 Pazar

Taze börülce salatası (Sallama)



Taze börülce salatasını bilenler bilir ama ben bilmeyenler için anlatayım nasıl yaptığımı.. Öncelikle taze börülce salatasının güzel olması için bazı önemli şeyler vardır. Mesela taze olması, renginin yemyeşil olması birde ince olması.. Bu kurala önem verirseniz sizde çok leziz börülce salataları yapabilirsiniz. Bu önemli hatırlatmayı yaptıktan sonra geçelim nasıl yaptığıma..

Malzemeler: Yarım kilo taze börülce, 1 veya 2 limon, 5-6 diş sarımsak, 1 çay bardağı zeytin yağı, tuz,


Yapılışı: Börülceyi özenle ayıklıyorum. Taze olmayanların içlerini çıkarıyorum. Tencereye yetecek kadar su koyup kaynatıyorum. Ayıklayıp yıkadığım börülceleri kaynamakta olan suya atıyorum. Bir güzel pişmesini sağlıyorum. Çok pişkin olmamalı az da.. Pişme zamanı önemli. Daha sonra pişen börülceyi süzüyorum biraz üzerine tuz döküp kevgiri sallayarak her tarafına dağılmasını sağlıyorum. Servis tabağına alıyorum. Sarımsakları ayıklayıp havanda dövüyorum limonun suyu ile karıştırıyorum yemeğimizin üzerine bu karışımı ve 1 çay bardağı zeytin yağını azar azar her yerine gelecek şekilde döküyorum. İşte taze börülce salatamız servise  hazır.. Ne kadar kolay değil mi? Ve dee  çoook lezzetli.



Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...