31 Ağustos 2015 Pazartesi

Tahin helvalı kurabiye




Kabul günlerinde nedense kurabiye hep geri çevrilir,  pek yenmez. Tahin helvalı kurabiye  bu geleneği bozacak türden. Helvayı seviyorsanız bu kurabiyeyi de mutlaka seveceksiniz. Hadi beraber deneyelim.

Malzemeler: 250 gr yumuşamış tereyağı (margarin)
1 yumurta, 1,5 kahve fincanı pudra şekeri, 2 su bardağı nişasta, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, aldığı kadar un.

İçi için: 200 gram helva
Üzeri için: Pudra şekeri

Yapılışı: Tüm malzemeyi yoğurma kabına koyup kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğuruyorum. Helvayı çatal ile ezip iç harcını hazırlıyorum. Hamurdan yumurta büyüklüğünde   bezeler hazırlıyorum. Ortalarına helvadan koyup kapatıyorum. Fırın tepsisine biraz un serpiyorum. Kurabiyeleri diziyorum. Her birinin üstünü bıçak ile artı şeklinde  derin olmayan kesikler yapıp pişiriyorum. Kurabiyeler ılık iken pudra şekeri serpiyorum. Afiyetle misafirlerime ikram ediyorum.


Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...