31 Ağustos 2015 Pazartesi

Kakaolu kek



Kakaolu kek lezzetinden ve kolay yapımından dolayı her zaman en tercih edilen kek olma özelliğini taşır. Hadi birlikte yapalım...

Malzemeler: 4 yumurta, 1 su bardağı +1 kahve fincanı şeker, 1 su bardağı sıvı yağ, 1 su bardağı süt , 2 elma, (küp şeklinde doğranmış) biraz fındık,  1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 2 yemek kaşığı kakao, aldığı kadar un.

Yapılışı: Önce yumurta ve şekeri çırpıyorum (şeker eriyene kadar) Süt ve sıvı yağını ilave ediyorum. Kakaoyu ve unu  yavaş yavaş koyarak çırpmaya devam ediyorum. Kabartma tozu, vanilya ilave ediyorum. Küp şeklinde doğradığım elmaları ve dövülmüş fındığı koyup bu defa kaşık  ile karıştırıyorum. Yağlanmış, unlanmış kek kalıbına döküyorum. (malzeme ölçüsü büyük  kek kalıpları içindir.) Fırını 175 dereceye ayarlıyorum ardından hemen keki koyuyorum. 45 dakika fırın kapağını açmadan pişiriyorum. (45 dakika olduğunda içine bıçak batırarak piştiğini anlayabilirsiniz.)


Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...