4 Eylül 2015 Cuma

Peynirli Patlıcan Pane


Peynirli patlıcan pane ara sıcak yemekler için çok güzel bir seçim. Denemeye değer. Gelin beraber yapalım

Malzemeler: 3 adet patlıcan, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 çorba kaşığı toz şeker,  300 gram hellim peyniri,( arzu ettiğiniz bir başka peynir çeşidi de olabilir) 1 su bardağı un, 2 adet yumurta, 1 su bardağı galeta unu, 1 su bardağı sıvı yağ, 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı: Kabuklarını şerit halinde soyduğum patlıcanları 1 parmak kalınlığında yuvarlak dilimleyerek tepsiye diziyorum. Üzerine tuz ve toz şeker ekip 10 dakika dinlendiriyorum. Sonra avucumda hafifçe sıkıyorum. Kahverengi suyunu akıtıp tekrar sudan geçiriyorum ve kağıt havlu arasında kurutuyorum. Teflon tavada yağsız olarak patlıcan dilimlerinin her iki tarafını kızartıyorum. 2 patlıcan arasına dilim olarak kestiğim  peyniri yerleştiriyorum. Önce una sonra çırpılmış yumurtaya daha sonra da galeta ununa bulayarak kızgın sıvı yağda kızartıyorum. Rende yaptığım  kaşar peyniri servis tabağına yayıyorum. Üzerine patlıcan paneleri yerleştirerek servis yapıyorum.

Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...