26 Ağustos 2015 Çarşamba

Mercimek köftesi


Misafirperverlik Türkleri diğer toplumlardan ayıran değerlerden biridir. Türkler misafirlerini el üstünde tutarlar. Bol bol ikram yaparlar. Misafirlerini en güzel biçimde ağırlarlar. Annem de misafir ağırlama konusunda ilk sıralara girer. Onun için misafirin kim olduğu önemli değildir. Üç yaşındaki bir çocuk bile misafirdir. Evet bu mizaçtaki birinin 'kabul günü' olursa siz düşünün artık. En son yaptığımız kabul gününde pastalar, börekler, salataların yanında kabul günlerinin olmazsa olmazı mercimek köftemiz de yerini aldı. Annemin 'aman çok olsun az olmasın ha!' deyip benim de o hızla ölçülerini fazla tuttuğum mercimek köftesini ''benim elimden'' nasıl mı yaptım? şimdi gelin sizlere bir bir anlatayım...Malzeme ölçüleri normal ölçülerdir.

Malzemeler: 1 buçuk su bardağı mercimek, 1 su bardağı köftelik bulgur, yarım su bardağı zeytin yağı, 1 yemek kaşığı tereyağı, 1 paket et-su tablet, 2 adet kuru soğan, 1 yemek kaşığı domates+biber salçası, 1 demet taze soğan, yarım demet maydanoz, yarım demet dereotu, 1 çay kaşığı kırmızı toz biber, 1 çay kaşığı kimyon, az karabiber, kırmızı acı pul biber, 1 limon suyu.

Yapılışı: Mercimeği bol suda yıkayıp üzerini bir parmak geçecek kadar  su ilave ederek büyükçe bir tencerede  pişirmeye başlıyorum.Tam pişmek üzereyken et su bulyonu ve tereyağını ilave ediyorum. Daha sonra ocağı kapatıp mercimeğin içine bulguru döküp karıştırıyorum. Üzerine havlu kağıt seriyorum ve bir saat kadar dinlendiriyorum. Tavaya zeytin yağını, küp şeklinde doğradığım 2 adet soğanı da ilave edip kavurmaya başlıyorum ardından salçayı da ekliyorum bir güzel kavruluyorlar.  Taze soğanı, maydanozu, dereotunu minik doğruyorum. Hepsini sırayla demlenmiş olan karışıma ilave ediyorum. Tencere küçük gelirse daha büyük bir kaba alıyorum. Baharatları, tuzu, 1 limon suyunu da koyuyorum.  Artık bundan sonra elim ile yoğurmaya başlıyorum. Uzunca süren yoğurma işinden sonra şimdi de sıra yuvarlama işinde:) sabırla onu da hallediyorum ve servis tepsisine özenle yerleştiriyorum. Marullar da tek tek yıkandı... Hazırlar misafirlerimize,  ikram edilmek üzere. Çay saati getiriyoruz masamıza koyuyoruz. Gözümüz doyuyor, karnımız doyuyor herkes beğeniyor ben de memnun oluyorum, ''afiyet olsun'' diyorum. 

Not: Mercimeğin hepsinin aynı kıvamda pişmesi için  ara ara karıştırmak gerekiyor. Mercimekler piştiğinde, içinde biraz suyu kalmalı.   Gerekiyorsa biraz sıcak su ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...