13 Kasım 2019 Çarşamba

Pırasa, pancar kavurması

Pırasa, pancar, taze soğan ile nefis bir yemek. Nar ekşisi ve yoğurt ile lezzet katlanıyor. Sizde bu eşsiz lezzeti denemek isterseniz gelin birlikte yapalım.


    Malzemeler:

  • 1 kg pırasa
  • 3 tane pancar
  • 1 demet taze soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1-2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • Yoğurt (üzerine)
   Yapılışı:
  • Pırasa ve taze soğani temizleyip yıkayıp küçük halka şeklinde doğruyorum.
  • Pancarları yıkayıp soyuyorum biraz yumuşayana kadar haşlıyorum.
  • Pancarları küçük kuşbaşı şeklinde doğuruyorum.
  • Tavaya zeytin yağı koyuyorum önce pancarları biraz kavurup ardından pırasa, ince doğradığım sarimsakları ve taze soğanları ilave ediyorum.
  • Önce harlı sonra kısık ateşte kavuruyorum.
  • Biraz tuz ve şeker serperek kapağını kapatarak pişiriyorum.
  • Piştiğine emin olunca nar ekşisi ilave ederek daha lezzetli hale getiriyorum.
  • Biraz ılık hale gelince servis tabağına alıyorum.
  • Servis zamanı üzerine yoğurt dökerek sevdiklerime ikram ediyorum. 
  • Değişik bir lezzet olduğu için sizlerinde deneyip seveceğinizi düşünüyorum.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...